Blog
Keuzestress

Keuzestress

Toen de competentie Besluitvaardigheid werd uitgedeeld stond ik achter in de rij. Sterker nog: waarschijnlijk stond ik àchter de rij, te dubben of ik me hier moest aansluiten of bij de loketten voor Goede Ogen, Wiskundeknobbels of Atletische Bouw. En we weten allemaal hoe dat is afgelopen.

Knopen doorhakken, kortom, is niet mijn sterkste kant. Ik word doodongelukkig van uitgebreide menukaarten, T-splitsingen en ‘maar wat zegt je gevoel?’
Daarbij ben ik ook nog eens snel afgeleid, wat er voor kan zorgen dat ik online ga om een nog niet uitgekristalliseerde vakantie te boeken en drie kwartier later vakantieloos de Facebookpagina van Adam Curry zit te bekijken.

Maar goed, ik dwaal af (daar heb je het al).
Keuzes maken is dus wel ont-zet-tend belangrijk, heb ik inmiddels geleerd. Als freelancer wordt me constant op het hart gedrukt om helder te kiezen, zodat mijn personal brand* zonneklaar is en potentiële opdrachtgevers daardoor in een oogopslag weten waarom ze nou juist mij moeten inhuren. Eerlijk gezegd was ik al best trots dat ik het voor elkaar had gekregen om een vak te kiezen en de vorm waarin ik dat ging uitoefenen, maar ik moet dus ook nog een niche. Help.

Dat schijnt voor blogs trouwens ook zo te werken. Hoe kleiner de niche, hoe beter. Maar ik (en mijn maison-genoten met mij) vind zoveel leuk. Bouwmarkten en mode, Kakhiel en Mahler, New York en wandelen. Moet er niet aan denken om alleen te typen over muziek, boeken of films. Daarom kozen we ervoor om hier wat dat betreft geen keuzes te maken. Zo verrassen we jullie ook steeds, toch?

Dat gezegd hebbend: de volgende blog-deadline lonkt alweer. Om keuzestress te vermijden laat ik de keuze voor het onderwerp van mijn volgende blog daarom aan jullie. Je kunt kiezen uit:

- Het haar van Twan Huys

- De 5 leukste boeken voor tijdens / na je vakantie

- Een haarfijne analyse van het begrip Concept store

- Anders, namelijk….(reageer via Facebook)

En dan graag een beetje unaniem, anders heb ik straks alsnog keuzestress. Dank je wel namens mijn Chaotische Brein (want in die rij belandde ik uiteindelijk vooraan).

* mijn personal brand is trouwens Gevat Opmerkzaam.